LowEndBox - Cheap VPS, Hosting and Dedicated Server Deals

Virpus – $4.50 512MB Xen VPS in Kansas City

Tags: , , , Date/Time: September 11, 2012 @ 9:51 pm, by mikho

Virpus

Kenneth from Virpus sent us this offer, that I decided to post. There has been a lot of bad reviews about Virpus throughout the history, search WHT and you will have plenty to read.

Virpus was the first company that I bought a VPS from  (I had a dedicated from another company for 1 month only before that) and I still have one with them.

Personal opinion about Virpus? They are “ok”, until you need support which one could ask more of.

Enough with the rant and onwards to the offer!

Virtualization: Xen PV

XVM512
1 Core
30 GB RAID 10 Disk
512 MB RAM  / 1024 MB SWAP
1000 GB Bandwidth
2 IP Addresses
$5/mo

Order Link

Until September 30th, receive 10% off on ALL XEN plans with promo code LEBXen912.

On top of that, when prepaying on any plan (6 months or more) get DirectAdmin absolutely free. Annual payment removes another 10% off the price.

All nodes feature RAID 10 Disk arrays and all new orders will be using E5-2620.  This offer will be provisioned in Kansas City and in a month, according to Kenneth, these plans will be available in LA. Promo code will probably have expired by then.

KC Test IP:199.180.132.43
KC Test Download: http://199.180.132.43/100mb.bin

Product URL: http://virpus.com/budget-vps/xen.html

 

Swede

79 Comments

  1. Huh:

    The title says $4.50 but the post (and their website) says $5.

    September 12, 2012 @ 1:38 am | Reply
    • Hello,

      You are able to get the pricing of $4.50 with the promotion code.

      September 12, 2012 @ 3:47 am | Reply
    • mikho:

      If you chose monthly payment with the promo it will be $4.50. Choose yearly and you will lower the original price to $4.50/month AND you can still use the promo to get another 10% of the price.

      September 12, 2012 @ 7:39 am | Reply
    • fusion:

      Do not even try. after you paid they do not care for you.
      I had contract for 12 month. My server went down…i send over 10 emails ne reply

      Big scamers

      October 10, 2012 @ 3:29 am | Reply
  2. Is there IPv6 support?

    September 12, 2012 @ 7:40 am | Reply
    • I doubt that they have IPv6

      September 12, 2012 @ 8:26 am | Reply
      • What makes you say that? We have IPv6 for our OpenVZ nodes, however it is not fully integrated in our Xen network. This is something we’ll have available in the next few weeks.

        September 12, 2012 @ 2:27 pm | Reply
  3. joshbaptiste:

    Was considering this offer but TOS states

    No Virpus Networks servers or networks may be used for:
    – Anything IRC releated

    I use irssi and connect to freenode.net and hangout in #bash #c #python etc..
    I don’t understand why that is a problem.

    September 12, 2012 @ 7:10 pm | Reply
    • We apologize, but allowing IRC in the masses has consequences as a host. We do allow our customers to host IRC on a case by case basis however.

      September 12, 2012 @ 8:23 pm | Reply
      • matt:

        I too like to keep a detached tmux/screen session with irssi in it connected to a couple different channels. This is clearly different than hosting and since it is a common use case I think you should look into it.

        September 14, 2012 @ 1:47 am | Reply
  4. Is the uptime/network any better?

    I heard they had large outages with no reason provided…

    I would appreciate it Staff of Virpus if you could say well we have had x issue due to this or if it was just down because it was down and you don”t know why.

    September 13, 2012 @ 2:26 pm | Reply
    • Large outages? Our network is very stable, and the only time we have any ‘large outages’ is due to planned maintenance. There is always the potential that an individual could experience an isolated issue. There is also the potential of an individual node having issues, which usually occurs on our OpenVZ line than our Xen line and we are generally quick to resolve any issues that may come up.

      September 13, 2012 @ 2:51 pm | Reply
      • Alex:

        Yeah right, you don’t seem to remember that you lost a number (what was it – 18? 20?) nodes with all the containers. Twice!
        Avoid like a plague! and if you really want to order then search LEB and WHT first. This is a joke of supplier. I’d rather put my money in another Constantinos business than Virpus.

        September 13, 2012 @ 5:33 pm | Reply
        • Alex,

          That is your own opinion, and you are entitled to have one. However, I don’t think we would be here almost 7 years later with thousands of satisfied customer if we were not doing something right.

          And we had an incident February of 2011 where some nodes were hacked (happened once, not twice, as you have exaggerated). We have learned from this, and as such, have a sophisticated server management system in place – the same that NASA, EMC, Ernst & Young and many other government agencies, banks and energy companies use to maintain the safety of their servers.

          If we were a ‘joke of supplier’, I don’t think we would have taken the steps we have to ensure nothing like that happens again, nor would we have been able to retain 75% of those customers that were lost as a result of the incident.

          September 13, 2012 @ 9:14 pm | Reply
        • Well said, they simply stole my clients money and provided no service. Based on what I’ve read before and after, it’s the same thing whether they provide the service you describe or take your money, it’s a waste.
          Virpus has a horrible reputation for both service and fraud from what I’ve read.

          October 1, 2012 @ 8:11 pm | Reply
        • I would be VERY interested to know the name on the account or invoice number. It is indeed fraud to take someones money and not deliver, activities in which we do not condone nor participate in. I have a feeling that you’re telling less than half of the story versus the entirety of the truth.

          Feel free to post some sort of reference, though I doubt you will do.

          October 1, 2012 @ 8:16 pm | Reply
      • Here is the link with all the details and more from my client: http://realtechtalk.com/Virpus_ReviewScamComplaint-1157-articles

        This is not based on our feelings, Virpus may have it’s own feelings before seeing the proof but that’s for the readers to decide.

        October 1, 2012 @ 8:57 pm | Reply
      • fusion:

        You guys are big scammers and do not care for nothing.

        October 10, 2012 @ 3:31 am | Reply
    • Feel free to open a ticket with us and we can discuss any concerns you have. But looking at this thread, the OP doesn’t really say anything specifically other than having one or more tickets forwarded. But feel free to open up a ticket, and we’ll be happy to discuss this with you.

      September 14, 2012 @ 7:21 pm | Reply
  5. Vlad:

    Is Virpus worth to keep a business alive on it? I really like their OpenVZ plans and I would like to know your oppinions before going further with my business.

    September 15, 2012 @ 6:18 pm | Reply
    • Just an FYI – I would strongly recommend our Xen plans over OpenVZ for anything remotely close to critical or something that requires maximum uptime and stability.

      Quite frankly, OpenVZ is not as stable as Xen and ultimately we are looking at phasing it out over a few years, as there are better technologies out there in which we have the ability to price those technologies the same as OpenVZ.

      September 15, 2012 @ 6:30 pm | Reply
      • Vlad:

        All right, but I will be able to host my business safely out there? I mean, no data loss, no downtimes, very good hardware performance and high Internet speed?

        September 16, 2012 @ 12:29 pm | Reply
        • fusion:

          Stay away from Virpus !!!
          No tehnical support

          October 10, 2012 @ 3:32 am | Reply
  6. Hi Virpus,

    What is your abuse mail?

    I have two emails with phishing in coming from your network.

    (Kansas City, Missouri, United States, Dnsslave.com, Dnsslave.com, AS32875 DNSSLAVE.COM)

    Is you correct?

    September 16, 2012 @ 2:37 pm | Reply
    • Yes, please refer to our website for abuse procedures and our ARIN whois. Posting here isn’t appropriate.

      September 16, 2012 @ 4:56 pm | Reply
      • I have done so and all you have done is left the tickets for ~3 days then closed it?

        No response so you are allowing the spamming / phishing upon your network?

        October 2, 2012 @ 2:28 am | Reply
        • Perhaps you should read our support page in regards to abuse complaints. Again, feel free to contact us regarding your concerns. LEB is not a support channel.

          October 5, 2012 @ 4:31 pm | Reply
        • It was dealt with , I forgot to update this page.

          October 5, 2012 @ 4:36 pm | Reply
        • Glad to hear!

          October 5, 2012 @ 4:52 pm | Reply
  7. Bill:

    So far so good… the new Virpus xen vps works as a fast development server.

    September 20, 2012 @ 2:42 pm | Reply
  8. TC:

    TUN/TAP/PPP is enabled?

    September 21, 2012 @ 9:53 pm | Reply
  9. TC:

    Debian 32bit possible?

    September 21, 2012 @ 9:56 pm | Reply
  10. Raghavendra:

    Hi Virpus,

    What will be your average support response time?

    September 23, 2012 @ 4:10 pm | Reply
    • Hello,

      Our average response time to support tickets is 30 minutes. For admin requests like billing or sales, it can take up to one business day.

      September 25, 2012 @ 3:23 pm | Reply
  11. sasha:

    i have bought one of vps plans, wait TWO days for an answer when my vps become online and got this answer

    =====
    I apologize for the inconvenience. However, we are temporarily sold out of Xen VPS plans.

    We will have a new node operational on 10/02/2012 by the earliest.

    I can either leave your order as Pending until the new node is available.

    Or I can offer you a full refund.
    =====

    i guess it was too difficult to disable this plans on their site..

    so, here is the conclusion:

    – product is awful
    – support is slow
    – service is absent

    use it if you like pain
    but i requested refund

    September 24, 2012 @ 6:20 pm | Reply
    • Hi there,

      I’m very sorry that you have concluded that our service is awful, support is slow, and service is absent based off a service that you have yet to use.

      We stated on our website that we were sold out; not sure if you read that or not, from the sounds of it, you didn’t read.

      We do not want to disable folks from orders as we have many customers who prefer to reserve a slot based off our guaranteed setup date. Due to the demand of our services, many customers find this useful and thus decide to pay and stick it out. It’s not for everyone, and if that is the case – simply don’t sign up while we’re sold out.

      September 25, 2012 @ 3:22 pm | Reply
      • Still waiting on a response. We still have no cPanel and customer service department/ tech department is slow to response to any of our needs.

        September 27, 2012 @ 3:17 am | Reply
        • Please note that all admin departments have business hours and are not open 24×7. I believe you just called our office regarding your ticket, and there was some confusion on how to access your cPanel which was addressed to you over phone.

          September 27, 2012 @ 3:07 pm | Reply
    • Yes my client saw the same thing, they waited several days and no service was provided and they also stole their money and ignored all tickets and communication after that point. You’re not the first or last person to experience this.

      October 1, 2012 @ 8:12 pm | Reply
      • As stated above:

        I would be VERY interested to know the name on the account or invoice number. It is indeed fraud to take someones money and not deliver, activities in which we do not condone nor participate in. I have a feeling that you’re telling less than half of the story versus the entirety of the truth.

        Feel free to post some sort of reference, though I doubt you will do.

        October 1, 2012 @ 8:17 pm | Reply
        • Here is the link with all the details and more from my client: http://realtechtalk.com/Virpus_ReviewScamComplaint-1157-articles

          This is not based on our feelings, Virpus may have it’s own feelings before seeing the proof but that’s for the readers to decide.

          October 1, 2012 @ 8:29 pm | Reply
        • Their initial response was quick but now that we have provided “some sort of reference” which they said “I doubt you will do”, they aren’t responding.

          It’s a small amount of money in question but people should be warned about this company based on the referenced link and other numerous complaints on LEB, WHT and other communities.

          October 1, 2012 @ 9:37 pm | Reply
        • Your claim was we ‘stole’ your clients money. This is an outright lie, as you were refunded on 12/06/10 due to a backlog of orders, which is the only thing we’re guilty of.

          I’m not sure what you’re warning folks of at this point. You paid, we could not deliver in a timely manner, and granted your request of a refund.

          October 2, 2012 @ 7:15 pm | Reply
      • The only truth in your statement is that we claim that you “stole” and that no service was delivered. If you had refunded all of the money then Virpus wouldn’t be guilty of fraud or theft. The screenshots here: http://realtechtalk.com/Virpus_ReviewScamComplaint-1157-articles clearly show PayPal disputes for different transactions and a credit balance on the account.

        So if I am reading correctly, your best defence when confronted with complaints is to call everyone a liar even before seeing the proof and to deny the rest once the proof is out there?

        I am looking forward to the next reply.

        October 2, 2012 @ 8:29 pm | Reply
        • Would you please do yourself a favor login to your own account, look at the invoice, and reference the refund transaction. We have no reason to keep hostage $7.00. We told you it was refunded, and it evident if you just look it up in your PayPal account.

          The PayPal dispute has little to do with the refund itself. PayPal does not honor intangible items. Just because you didn’t win doesn’t mean it wasn’t refunded.

          Please be a bit more thorough before attempting to bash someones name and call them a fraud and a thief. We’ve been in business going on 7 years now and have no reason to lie.

          October 2, 2012 @ 8:40 pm | Reply
        • Your clever wording is not going to make this go away, you refunded 1 transaction out of 3 and act like everything should be fine. So to add insult to injury, your company not only lies but then libels former clients when confronted. Just because you return part of the money that is owed does not mean you can keep the rest and claim you are innocent, at least not in any lawful manner.

          I’ve already stated that is not the transaction we are talking about, there are two outstanding ones which were not refunded as already shown and as you already know (unless you honesty can’t read or see). I don’t know your reason for lying but you clearly are.

          To go to this extent to claim your innocence in futile is another reason for people to avoid your company. My client has used dozens of companies and only you and Santrex scammed them.

          October 2, 2012 @ 8:52 pm | Reply
        • I see – you had a subscription still active where two additional payments were made. Per our TOS, you must contact us to notify us of such. Your following reply after the refund was made was a legal threat. With most hosts, including our own, any threat of legal action will result in non-communications on our part. You never mentioned anything explaining the situation of the subscription not being canceled on your end – resulting in the overpayment. You simply immediately threatened us. We’re not mind readers, unfortunately. :)

          With any host, its best to work with them instead of immediately threatening legal action without even describing the problem.

          PayPal subscriptions are automatically sent unless you cancel them. This is stating for your convenience in our TOS as well.

          It is unfortunately that you had to come on LEB to resolve something that could have been handled on our end with ease. If you wish to get this resolved, simply open a ticket with our billing department, describe the situation, and we will be more than happy to refund you what you are owed.

          October 2, 2012 @ 9:17 pm | Reply
        • Excellent, so now your story has changed yet again after saying it’s all a big lie? I agree the situation could have been handled with ease but your company didn’t want to resolve anything when contacted numerous times, please don’t try another tactic to make your wrong look right. Virpus chose to ignore all communications and escalate the PayPal disputes and was fully aware of this situation. Again, contrary to Virpus’s claim, you were contacted by e-mail and by ticket but there was no response: http://realtechtalk.com/images/virpusreviewscamcomplaint/VirpusScamEmailIgnored.jpeg

          That’s why there was a PayPal dispute, and then Virpus claimed the service was delivered and escalated it.
          So in reality (not the non-factual version of what Virpus says), you were given two opportunities to resolve the situation but chose to insult, lie and scam your way out of it.

          If you wish to resolve it with our client, you could simply refund the money and reply to the ticket that the issue was already brought to your attention in, again please stop with the futile tactics to get out of this.

          If you didn’t want people to publicly know your company steals you could have replied to my client’s e-mails and ticket updates or instead of fighting the PayPal disputes, just refunded the money.

          Your lack of professionalism and outright lies should make for good reflection when you make other posts trying to discredit customer complaints.

          The best way to save face would have been to apologise at least now, rather than being rude and denying everything and hoping it goes away. You are certainly welcome to make this right and I am willing to update the post I made about your company if my client advises you’ve done the right thing. It’s really not about the 14 dollars, but the fact that it was stolen and your company had the audacity to claim to Paypal that the service was provided when you know otherwise.

          Thank you for demonstrating very clearly for LEB how your company treats clients and operates.

          October 2, 2012 @ 10:05 pm | Reply
        • Hello,

          I’m not sure what numerous times you were referring to. All I can see is this one ticket, which I explained how that played out above. Additionally, the pic you posted for whatever reason never made it to your ticket.

          I have stated what occurred on our end, and I have stated what you should do should you want a resolution. If you are owed money, we have no problems paying what’s due.

          I’ll leave it up to you to contact us should you want a resolution, as we need some information from you to send payment.

          We have thousands of happy customers actively using our services. I’m very sorry that things did not work out and should you wish, hope to resolve this for you.

          October 2, 2012 @ 10:42 pm | Reply
        • You were contacted by e-mail, ticket and PayPal disputes unless you’re going to deny that too or that it constitutes the word “multiple”? Virpus not only ignored the communications but wilfully committed fraud when escalating the PayPal disputes claiming the service was provided when that was not the case.

          I’d like to ask why you want the client to contact you again for the same issue? Perhaps you should return the money and contact them to make it right unless this post is just for public consumption.

          October 2, 2012 @ 11:05 pm | Reply
    • sasha:

      UPD:

      they have stolen my money. or at least i didn’t receive refund yet
      i wish good luck to such kind of antibusiness folks

      and if someone from virpus will try to say that after they proposed refund and i accepted it, they created vps for me, i would say – it was too late, you know. i am not a h**ker

      October 3, 2012 @ 9:22 pm | Reply
      • Anyone who has requested a refund was granted one. We have zero outstanding requests. What is your ticket ID?

        October 5, 2012 @ 4:28 pm | Reply
  12. Screenshots with credit balances and PayPal disputes lie? There wouldn’t be a screenshot of a PayPal dispute and a screenshot showing a credit balance of $14 on their account if the payments were refunded. The initial payment was refunded but two other payments went through as a subscription and were not refunded even after numerous attempts to contact your company.

    October 2, 2012 @ 7:48 pm | Reply
  13. This is exactly why I will not be doing business with Virpus after my credit has been used up. Virpus Networks continues to hold on to people’s money even after complaints of bad service. I paid for a whole year and the service – performance and support was not up to par. I wanted a refund but of course they said that I could not get a refund (that’s how the TOS and policies protect them and not the consumer and there’s nothing you can do about it). So all I can do is to remind people to go with reputable companies that can in fact live up to their word. Search for reviews before buying, don’t be stupid like I was.

    October 2, 2012 @ 10:56 pm | Reply
    • Hello Risharde,

      I am sorry that your experience was not to par with what it should have been. Performance on OpenVZ is very much so based on the other users of the node. While we try our best to be proactive and take action against all abusers, we simply cannot catch them all. We hope that with the promotion of Xen and almost the same costs of OpenVZ, we can attract more Xen users, which will result in much better performance.

      In regards to your refund statement, you were in fact promised a refund of a certain amount, which was sent. You then asked for an additional refund of an account credit not tied to any actual funds, which that request was rejected.

      At any rate, as you won’t be renewing with us, I do wish you the best, and am sorry that things didn’t work out.

      October 3, 2012 @ 2:06 am | Reply
      • Thank you for your response. I was in fact given a refund based on a server failure. If I have not mistaken, I wanted a refund for my second ordered VPS since I lost confidence after the server failure and it is unfortunate that I wasn’t also given refund for that as well. I just thought I would clarify that for readers since you mentioned I asked for an “additional refund of an account credit not tied to any actual funds” which I don’t think is particularly accurate because the credit was due to the cancellation of the 2nd VPS so I ended up having to use the credit back to have a VPS I am not particularly interested in keeping but didn’t have a choice, either I just leave it with Virpus or use it for something (it wasn’t much of a choice really). Anyways, thanks for your response and I’ve learnt a valuable lesson from all of this.

        October 3, 2012 @ 2:41 am | Reply
  14. they have stolen my money. or at least i didn’t receive refund yet
    i wish good luck to such kind of antibusiness folks

    and if someone from virpus will try to say that after they proposed refund and i accepted it, they created vps for me, i would say – it was too late, you know. i am not a h**ker

    October 3, 2012 @ 9:20 pm | Reply
    • See above:

      Anyone who has requested a refund was granted one. We have zero outstanding requests. What is your ticket ID?

      October 5, 2012 @ 4:28 pm | Reply
  15. Toni:

    Hi Virpus,

    Do you still have XVM512 in LA?

    By the way just a comment on your auto respond email.

    !! PLEASE READ SO THAT YOU UNDERSTAND HOW OUR SUPPORT AND ADMIN DEPARTMENTS WORK !! Your failure to read could lead to you being frustrated! <– colored red too…

    First impression "rude sales team" :p

    October 10, 2012 @ 6:34 am | Reply
    • *sighs* Good luck

      October 10, 2012 @ 7:07 am | Reply
    • Hi Toni,

      No, we do not have availability in LA. As most customers do not read the ticket confirmation letter, they tend to expect blazing 30 second response times 24/7 to admin departments.

      I’m sorry if you find that rude. You are the first person that I am aware of to complain in the 4 years we have had that message there.

      October 10, 2012 @ 7:11 pm | Reply
      • Dong:

        Even the yum update can waste me about 5 hours since the low performance.
        Could you yum for me or give me the refund please ?

        October 17, 2012 @ 4:26 pm | Reply
        • This isn’t our help desk. Please open a ticket.

          October 18, 2012 @ 5:10 pm | Reply
        • fusion:

          Yum updates can take more than 5 hours.
          It took more than 7 hours.
          They are just scamer.
          Guys do not buy their servers.
          You will regret it.

          October 23, 2012 @ 10:44 pm | Reply
        • BronzeByte:

          Only indexing the repos took at least half an hour

          November 3, 2012 @ 10:39 am | Reply
  16. Ryan:

    I just purchased a VPS with Virpus on Friday, I’ve had a few VPS’s with them before. This time I decided to try the XEN offerings. Today I have been randomly disconnected from SSH. It appears to be caused by packet loss. I attempted to ping Yahoo.com through my VPS and get

    ping yahoo.com
    PING yahoo.com.net (74.221.212.214) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from search21.iwsearch.net (74.221.212.214): icmp_req=2 ttl=51 time=24.8 ms
    64 bytes from search21.iwsearch.net (74.221.212.214): icmp_req=4 ttl=51 time=38.2 ms
    64 bytes from search21.iwsearch.net (74.221.212.214): icmp_req=5 ttl=51 time=23.8 ms
    ^C64 bytes from search21.iwsearch.net (74.221.212.214): icmp_req=6 ttl=51 time=23.4 ms
    
    --- yahoo.com.net ping statistics ---
    6 packets transmitted, 4 received, 33% packet loss, time 9065ms
    rtt min/avg/max/mdev = 23.437/27.601/38.231/6.161 ms
    

    Then I decided to try pinging my VPS with my own machine. The results

    Pinging (MY VPS'S IP) with 32 bytes of data:
    Reply from (MY VPS'S IP): bytes=32 time=73ms TTL=50
    Request timed out.
    Reply from (MY VPS'S IP): bytes=32 time=72ms TTL=50
    Request timed out.
    
    Ping statistics for (MY VPS'S IP):
    Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 72ms, Maximum = 73ms, Average = 72ms
    

    I’ve opened a ticket with no response as of yet. Is anyone else have problems?

    October 14, 2012 @ 10:08 pm | Reply
  17. jbroome:

    Not allowing IRC *client* connections from the VPS’ you offer is silly and ignorant.

    October 18, 2012 @ 4:52 pm | Reply
  18. Eric Shen:

    Do not ever use Virpus!!!
    Service sucks.
    It took nearly 20 hours to resolve the simple network issue.
    How can we trust your tech guys?
    How can we trust your service?
    Please View Ticket #217578 in myvirpus;

    Here is the anwser:

    Hi Eric,

    We apologize for the inconvenience. It appears that kc-xen8 was experiencing a flood in its IP tables. We have flushed the table, and increased some perimeters, which has fixed the issue. We apologize for the inconvenience caused, and have issued a $28.50 credit towards your service.

    Warm Regards,

    Kenneth Odem
    Virpus Networks, Inc.

    Terrible packet losting for nearly 20 hours, they offered $28.5 credits only for future invoices.
    And they refuse to refund to our paypal account.

    Credits? Joke?

    Is there any chance to use there credits in the future?

    It took nearly 20 hours to resolve the simple network issue.

    How can we trust their tech guys?

    How can we trust their service?

    Please give us a reason to continue to stay in Virpus!!!!!!!!

    October 30, 2012 @ 1:17 pm | Reply
  19. Matthew:

    For the 2nd or 3rd time since I’ve been with Virpus, I’ve experienced FULL data loss due to problems on their end.

    On 1/21/2011 I received the following email after their administrative passwords were compromised:

    “Dear Matthew,

    We regret to inform you that Virpus has had a security breach in our network, which has caused ~19 servers to have complete or partial data loss. There is only one server that has had partial data loss.

    The list of nodes is as follows:

    masi
    hale
    anderson
    george
    murphy
    gemini
    glacier
    titan
    willett (partial – VM’s are still running)
    capricorn
    clix
    valarius
    barksdale
    robles
    goss
    olsen
    wright
    lang
    royal”

    While the above mentioned outage was annoying and disheartening, I opted to stay with the company. The VPS price is rather low, and so is the quality.

    Last week while traveling I noticed my system was once again down. I received the following email:

    “…We are sorry to inform you that ovz-marsh has suffered a disk failure resulting in data loss. We do have backups from September 12th.

    We apologize for the inconvenience caused by this. We always recommend that our clients perform their own backups. We would also recommend that you look into our Xen plans which offer a redundant setup that our OpenVZ line of plans do not.
    …”

    I have VPS servers with multiple other providers (QuickWebs, ProVPS, etc) and have NEVER had the level of problems that I have with Virpus.

    Long story short — Virpus provides low end boxes. Really really really really low end boxes. Finding any form of quality with Virpus is like finding a needle in a haystack, just avoid them – there are other low cost providers that don’t suck.

    October 30, 2012 @ 4:11 pm | Reply
  20. BronzeByte:

    Horrible, just horrible performance: network and CPU, all horrible.
    Logging in to my SSH after fresh re-install on Debian with UseDNS off takes about 1 – 3 minutes.
    Latency to the outside world is completely horrible, speed aren’t great.

    Virpus is complete shit, I have been with them for about 5 months now, glad my WHMCS funds are now only $2.
    I would rather just ditch that $2 instead of putting more funds on such a shit service.

    November 3, 2012 @ 10:35 am | Reply
    • BronzeByte:

      Forgot to mention: in the beginning, my Virpus was quite good, good network, good CPU etc.
      They either limited me when they noticed I had funds on my WHMCS or when they started getting more customers and thus overselling with CPU and network abusers.

      November 3, 2012 @ 10:37 am | Reply
  21. pepe:

    service by hiring almost two days ….
    bad support …..
    vps slow, slow, slow
    no money back
    not advise it for anything

    March 13, 2013 @ 6:48 pm | Reply
  22. do not buy the vps from this website.myvirpus.com. bad service. if you buy the vps from them. if you dont want the vps. they do not refund the money back to you. fuck. bad vps

    March 5, 2014 @ 9:15 pm | Reply

Leave a Reply

Some notes on commenting on LowEndBox:

  • Do not use LowEndBox for support issues. Go to your hosting provider and issue a ticket there. Coming here saying "my VPS is down, what do I do?!" will only have your comments removed.
  • Akismet is used for spam detection. Some comments may be held temporarily for manual approval.
  • Use <pre>...</pre> to quote the output from your terminal/console, or consider using a pastebin service.

Your email address will not be published. Required fields are marked *